Jauni vaibsti Rīgas ainavā: ieskicējam panorāmas rata apkaimi

Atļauja krājas pie atļaujas un saskaņojums pie saskaņojuma, tuvinot dienu, kad Rīgas panorāmas rats iezīmēs jaunu kontūru pilsētas siluetā. Attīstot projektu, daudz laika veltīts rūpīgai Uzvaras parka vēstures līkloču analīzei: tapis ainavu arhitektes Lindas Zaļās detalizēts pētījums un izstrādāts attīstības plāns parka daļai starp Uzvaras bulvāri, Raņķa dambi, Slokas ielu un Aleksandra Grīna bulvāri. Tajā iekļautās celiņu līnijas atkārto parka vēsturisko koncepciju, taču citi risinājumi ir mūsdienīgi un atbilstoši 21. gadsimta kvalitātes un drošības prasībām. Kā tad īsti izskatīsies Rīgas panorāmas rata pakājē?

Jauna vieta randiņiem

Galvenā vieta, kur satikties pirms rata apmeklējuma, būs centrālais laukums, simboliski Uzvaras parka ziemeļu vārti, kam būs arī būtiska funkcionāla nozīme: šeit atradīsies panorāmas rata servisa paviljons, kas būs vienlaikus rata darbības tehniskais mezgls, biļešu kase, rata apmeklējuma instruktāžas punkts un labierīcības apmeklētājiem rata darbības laikā. Tieši šis laukums var kļūt par jauno Pārdaugavas randiņu vietu, kur izbaudīt rosīgu un dzīvīgu pilsētas dzīslu zaļā, labiekārtotā apkaimē, dienu noslēdzot ar romantisku saulrietu 65 metru augstumā.

Prioritāte – drošība 

Panorāmas rats ir pievilcīga izklaide, kas piesaista daudz cilvēku. Tāpēc tā teritorijā ir ļoti svarīgi veidot drošu vidi. Parka daļa, kur atradīsies rats, būs aprīkota ar videonovērošanu, kas ļaus rūpēties par kārtību ne tikai rata pakājē, bet arī sekot apmeklētāju plūsmām, kas vēl tikai veidojas lielākā attālumā. 

Komforts dienā un vakarā

Apmeklētāju ērtības un labsajūta ir pats galvenais – galu galā, paša panorāmas rata būtība ir sagādāt prieku! Tāpēc tā apkaimē tiks izvietoti ērti, ergonomiski soliņi, vakarpusē parku izgaismos videi draudzīgi LED tehnoloģiju gaismekļi, bet, lai padalītos labās emocijās vai vienkārši interesanti pavadītu laiku, apmeklētājiem rata teritorijā būs pieejams bezmaksas Wifi tīkls. 

Ielu infrastruktūra – pēc vietējo iedzīvotāju priekšlikumiem

Neviena izklaide nav svarīgāka par vietējo iedzīvotāju ērtībām, jo mājām ir jābūt miera ostai. Tāpēc projekta izstrādes gaitā esam rūpīgi ieklausījušies apkārtējo namu iedzīvotāju vēlmēs un ņemam tās vērā, izbūvējot teritorijas infrastruktūru. Viens no būtiskākajiem ielu infrastruktūras papildinājumiem būs regulējama gājēju pāreja Slokas ielā, kas droši savienos divas parka daļas. Tā būs aprīkota ar apgaismojumu, luksoforu, kā arī speciālām drošības barjerām, jo šajā vietā ir jāšķērso ne tikai ceļa posms, bet arī tramvaja sliedes. Daudz uzmanības pievērsts arī citām detaļām: parka apgaismojumam, celiņu tīklam, drošai videi, mikromobilitātei un citām vietējo iedzīvotāju vēlmēm.

Mikromobilitātes oāze

Nākotne sākas šodien – ar katru mūsu izvēli, lēmumu un rīcību. Ticam, ka nākotne būs zaļāka nekā šodiena, tāpēc panorāmas rata pakājē atradīsies gan velonovietne, gan elektroskūteru uzlādes stacija, lai ikviens varētu pie panorāmas rata nonākt ātri, ērti un videi draudzīgā veidā. Turpat netālu, tikai dažu minūšu gājiena attālumā, ir vairākas sabiedriskā transporta pieturas. Rīgas panorāmas rats gaidīs viesus, kas ierodas mūsdienīgi – ar kājām, velosipēdiem, skrejriteņiem vai sabiedrisko transportu, padarot Rīgu vēl zaļāku. Kājāmgājēju ērtībai parka celiņu tīkls tiks papildināts ar jaunu celiņu paralēli tramvaja sliedēm Slokas ielā.

Dabiski materiāli un ziedoši jumti

Rīgas panorāmas rats būs maksimāli energoefektīvs, un arī apkārtējā infrastruktūrā tiks izmantoti dabiski materiāli, piemēram, koks. Tas būs servisa paviljona galvenais celtniecības materiāls, apvienojot funkcionālu, ērtu, skaistu dizainu ar ilgtspējīgiem risinājumiem. Bet “ķirsītis uz tortes” būs paviljona dzīvais jumts, kas pavasarī, vasarā un rudenī priecēs ar dažādu ziedu krāsām. Dzīvs jumts būs arī operatora postenim, ko varēs aplūkot katrs, kurš ļaus panorāmas ratam sevi pacelt debesīs – ciemos pie kaijām, mākoņiem un Rīgas torņu smailēm.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *